Τα Core Web Vitals γίνονται παράγοντας κατάταξης στην Google.
19 April, 20214 βασικοί λόγοι που ευθύνονται για την εγκατάλειψη καλαθιού
22 April, 2021
Γνωρίζετε ότι το 93% στη χρήση του διαδικτύου ξεκινάει από την αναζήτηση στη Google; Αυτό σημαίνει πως εάν θέλετε να βρουν περισσότεροι πελάτες την επιχείρησή μέσα από το διαδίκτυο, πρέπει να εφαρμόσετε πετυχημένες στρατηγικές Search Engine Marketing (SEM).
Το Search Engine Marketing (SEM) είναι μια στρατηγική διαφήμισης που εφαρμόζουν συχνά οι digital marketers στις ιστοσελίδες για τις οποίες παρέχουν τις υπηρεσίες τους.
Εάν δεν έχετε ασχοληθεί ακόμα με αυτό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι ανταγωνιστές σας να το κάνουν ήδη - οπότε αν θέλετε να μην χάσετε αυτή την τεράστια ευκαιρία για την απόκτηση πελατών, εξετάστε το ενδεχόμενο να εφαρμόσετε αυτή την στρατηγική το συντομότερο.
Τι είναι όμως το Search Engine Marketing και πώς λειτουργεί;
Ο αρχικός ορισμός είναι ακριβώς αυτό που ακούγεται – είναι η στρατηγική μάρκετινγκ που πραγματοποιείται μέσω μιας μηχανής αναζήτησης, δηλαδή της Google.
Αυτός ο ορισμός περιλαμβάνει δύο βασικές ενέργειες:
Το Search Engine Optimization (SEO) και την διαφήμιση pay-per-click (PPC).
Το SEO αναφέρεται στη βελτιστοποίηση όλων των σελίδων ενός site έτσι ώστε να εμφανίζονται στα οργανικά αποτελέσματα της Google, ενώ η διαφήμιση pay-per-click (PPC) αναφέρεται στις πληρωμένες διαφημίσεις που εμφανίζονται πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα.
Παρά το γεγονός ότι τόσο το SEO όσο και το PPC περιλαμβάνονται στον ορισμό του Search Engine Marketing, η έννοια του SEM έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια και κυρίως αναφέρεται στη διαφήμιση pay-per-click (PPC), ενώ το SEO θεωρείται μια ξεχωριστή στρατηγική.
Άρα, όταν μιλάμε για SEM στη Google, μιλάμε στην ουσία για τις διαφημίσεις Google Ads. Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται στην κορυφή και στο τέλος όλων των σελίδων αναζήτησης της Google και μοιάζουν με τα οργανικά αποτελέσματα, εκτός από τη μικρή ετικέτα "Διαφήμιση" που βρίσκεται στην επάνω γωνία.
Πώς λειτουργεί η διαφήμιση στο Google Ads;
Στο Google Ads όπως είπαμε πριν, μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις που θα εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Όταν οι χρήστες κάνουν κλικ πάνω σε αυτές τις διαφημίσεις, προσγειώνονται στις σελίδες προορισμού που έχουν οριστεί κατά την δημιουργία της διαφημιστικής καμπάνιας.
Ωστόσο, προτού ξεκινήσετε τη διαδικασία δημιουργίας διαφημίσεων, πρέπει πρώτα να καθορίσετε σε ποιες αναζητήσεις θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Και ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι να υποβάλετε προσφορά στη Google για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά (keywords) που σχετίζονται με την διαφήμιση σας. Όταν κάποιος αναζητά μια λέξη-κλειδί, η Google εμφανίζει τις διαφημίσεις βάση των κριτηρίων:
•Tο ποσό προσφοράς στη λέξη-κλειδί (Bid).
•Τον δείκτη ποιότητας της διαφήμισης (Quality Score), που η Google έχει εκτιμήσει για την διαφήμισης.
Με μια σωστή στρατηγική υποβολής προσφορών και μιας καλά σχεδιασμένης διαφήμισης, η διαφήμισή σας μπορεί να εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, δηλαδή μπροστά στο κοινό που έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Το καλό που έχει η στρατηγική αυτή, είναι ότι πληρώνετε μόνο για τις διαφημίσεις στις οποίες οι χρήστες κάνουν κλικ, που σημαίνει πως έχει ιδιαίτερα καλή οικονομική απόδοση για την επιχείρησή σας. Αρκεί όμως να εκτελείται σωστά.
Πώς μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τη διαφήμιση στο Google Ads;
Το να γνωρίζετε πώς λειτουργεί το PPC, δεν σημαίνει ότι γνωρίζετε και πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο την καμπάνια σας. Η επιτυχία στις διαφημίσεις PPC δεν έρχεται αυτόματα. Για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα, πρέπει πάντα να εφαρμόζετε πετυχημένες στρατηγικές. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε της απόδοση των διαφημίσεων. Ακολουθούν τέσσερις συμβουλές που θα σας βοηθήσουν προς αυτό τον στόχο.
Βρείτε τις σωστές λέξεις-κλειδιά.
Το να γνωρίζετε πώς λειτουργεί το PPC, δεν σημαίνει ότι γνωρίζετε και πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο την καμπάνια σας. Η επιτυχία στις διαφημίσεις PPC δεν έρχεται αυτόματα. Για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα, πρέπει πάντα να εφαρμόζετε πετυχημένες στρατηγικές. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε της απόδοση των διαφημίσεων. Ακολουθούν τέσσερις συμβουλές που θα σας βοηθήσουν προς αυτό τον στόχο.
Αποκλείστε τις αρνητικές λέξεων-κλειδιών (keywords).
Ενώ τα περισσότερα keywords προορίζονται ώστε να δώσετε εντολή στη Google, για ποιες αναζητήσεις θέλετε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας, τα αρνητικά keywords εξυπηρετούν την αντίθετη λογική. Δηλαδή, λέτε στην Google για ποιες αναζητήσεις να μην εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Με αυτό το τρόπο θα σταματήσετε να σπαταλάτε τα χρήματα σας σε χρήστες που στην ουσία δεν ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σας.
Προσδιορίστε το κοινό σας.
Ένα από τα καλύτερα όπλα στη λειτουργία του PPC, είναι ότι σας επιτρέπει να στοχεύσετε ένα πολύ συγκεκριμένο και σχετικό κοινό, με συγκεκριμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά, όπως ηλικία, φύλλο, τοποθεσία. Επιλέγοντας τα συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία θα αποφύγετε την εμφάνιση των διαφημίσεών σας σε ένα άσχετο κοινό.
Επαναληπτικό μάρκετινγκ (Remarketing).
Ένας πολύ καλός τρόπος βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων στο Google Ads είναι να χρησιμοποιήσετε την λειτουργία του επαναληπτικού μάρκετινγκ.
Σε αυτή τη λειτουργία η Google παρακολουθεί ποιοι χρήστες επισκέπτονται συγκεκριμένες σελίδες του site σας, και στη συνέχεια εμφανίζει μόνο σε αυτούς τη διαφήμισή σας. Ουσιαστικά τους υπενθυμίζει το brand σας, τα προϊόντα σας, το site σας Κ.Ο.Κ.