Τι είναι το Search Engine Marketing (SEM) και πως λειτουργεί;
21 April, 2021
Αν το αναλύσετε, το διαδίκτυο έχει να κάνει με την παρουσίαση πληροφοριών στους χρήστες του, ενώ το SEO - Search Engine Optimization - έχει να κάνει με το να γίνουν πιο ελκυστικές προς τις μηχανές αναζήτησης αυτές οι πληροφορίες, έτσι ώστε οι μηχανές να τις εμφανίσουν στους δυνητικούς πελάτες..
Η Google γνωρίζει πως για την ίδια, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι οι χρήστες της έχουν μια καλή εμπειρία κατά την αναζήτηση και την εύρεση πληροφοριών.
Με τα χρόνια, η Google έχει δώσει οδηγίες και βέλτιστες πρακτικές για το πώς οι ιστοσελίδες μπορούν να έχουν καλύτερες πιθανότητες κατάταξης στη σελίδα αποτελεσμάτων της.
Για παράδειγμα, η Google απαιτεί σε μια ιστοσελίδα να χρησιμοποιεί πιστοποιητικό SSL έτσι ώστε να είναι εφικτή μια ασφαλή σύνδεση μεταξύ του προγράμματος περιήγησης του πελάτη και της ιστοσελίδας.
Τώρα, η Google προσθέτει περισσότερες μετρήσεις για να παρακολουθεί εάν οι ιστοσελίδες παρέχουν μια εξαιρετική εμπειρία στους χρήστες ή όχι. Γνωστές ως Core Web Vitals , αυτές οι μετρήσεις μπορούν να σας πουν εάν η ιστοσελίδα σας έχει την καλύτερη δυνατή απόδοση -όπως θα έπρεπε- και να εντοπίσουν αδύνατα σημεία που θα μπορούσαν να βλάψουν την κατάταξή σας.
Τι είναι τα Core Web Vitals;.
Τα Core Web Vitals περιλαμβάνουν τρεις μετρήσεις που συμβάλλουν στην εμπειρία που έχει ένας χρήστης στην ιστοσελίδα σας:
First Input Delay (FID) - Όταν το πρόγραμμα περιήγησης ανοίγει μια ιστοσελίδα, υπάρχει ένα χρονικό διάστημα μεταξύ του αιτήματος που φτάνει στο διακομιστή (hosting) που φιλοξενεί την ιστοσελίδα και του διακομιστή που στέλνει τα δεδομένα πίσω στο πρόγραμμα περιήγησης. Αυτή η μικρή χρονική στιγμή είναι γνωστή ως FID και η Google θεωρεί ότι ο χρόνος FID κάτω των 100 χιλιοστών του δευτερολέπτου είναι καλός, ενώ ο χρόνος πάνω από 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου είναι κακός.
Largest Contentful Paint (LCP) - Όταν πλοηγήστε σε μια ιστοσελίδα, το πρόγραμμα περιήγησης ψάχνει γρήγορα για να πάρει αυτά τα δεδομένα και να τα αναπαραγάγει οπτικά βάσει του κώδικα που υπάρχει στην ιστοσελίδα. Ο χρόνος που χρειάζεται για να «ζωγραφίσει» το μεγαλύτερο τμήμα της σελίδας είναι γνωστός ως LCP και σύμφωνα με τα πρότυπα της Google, ο χρόνος LCP κάτω των 2,5 δευτερολέπτων είναι καλός, ενώ πάνω από 4 δευτερόλεπτα θεωρείται κακός.
Cumulative Layout Shift (CLS) - Έχετε ανοίξει ποτέ μια ιστοσελίδα και ξεκινάτε να κάνετε scroll σε αυτήν, αλλά το περιεχόμενο αρχίζει να κινείται προς τα κάτω ή προς τα πάνω, καθώς το περιεχόμενο προσπαθεί να φορτώσει; Αυτή η ενοχλητική κίνηση είναι γνωστή ως Cumulative Layout Shift και είναι ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που μπορεί να καταστρέψει μια κατά τα άλλα εξαιρετική εμπειρία χρήστη. Γι' αυτό τον λόγο, η Google την χρησιμοποιεί ως παράγοντα κατάταξης. Όπως και το FID, αποδεκτός χρόνος φόρτωσης είναι κάτω των 100 χιλιοστών του δευτερολέπτου, αλλά οτιδήποτε περισσότερο από 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου θεωρείται ανεπαρκής.
Πώς επηρεάζουν τα Core Web Vitals την κατάταξή σας;.
Οι μετρήσεις Core Web Vitals αναμένεται να επηρεάσουν την κατάταξη της Google τον Μάιο του 2021. Μπορείτε και τώρα να δείτε της μετρήσεις Core Web Vitals για την ιστοσελίδα σας ελέγχοντας τις πληροφορίες στο Pagespeed ή στο Google Search Console, πράγμα που σημαίνει πως μπορείτε από τώρα να προετοιμάσετε την ιστοσελίδα σας πριν αντιμετωπίσει αρνητικές επιπτώσεις από την Google.
Ευτυχώς, όσοι ακολουθούν ήδη τις βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία και τη συντήρηση της ιστοσελίδας τους είναι ήδη εξοικειωμένοι με πολλές από τις στρατηγικές για τη βελτίωση των μετρήσεων Core Web Vitals, επειδή η ταχύτητα της ιστοσελίδας αποτελεί σημαντική παράμετρος για την εμπειρία χρήστη εδώ και αρκετά χρόνια.
Επικοινωνήστε με την Bo4 Digital Marketing για να σας βοηθήσει σχετικά με τις μετρήσεις Core Web Vitals στην ιστοσελίδα σας.
.